środa, 17 września 2014

Co nowego u mnie+ Rodzaje lolit

Guten Abend!
W końcu zabrałam się za pisanie notki, mam urwanie głowy przez tą szkołę, nie mam
ochoty na wszystko, zadań domowych przybywa tak samo jak pytań na asku,
nie wiem za co się zabrać :( Dopiero co zaczął się trzeci tydzień nauki, a teraz już
się kończy, hmm.. to jest jeden plus, że tak szybko mija szkoła
W niedzielę poszłam rozdawać banany i wodę. W sumie to jeszcze nie ogarnęłam
co to za dzień, ale byłam wolontariuszem i z racji tego, że zgłosiłam się do zadania
musiałam je wykonać. Rozdawaliśmy kolarzom wodę albo izotonik, który wcześniej
rozlaliśmy do kubeczków. Było nawet bardzo fajnie, poszliśmy do lasu na grzyby, przy czym
się nawet ubawiliśmy haha, kiedy znalazłam jakiegoś grzyba to zapytałam się
kolegi "Czy to się je?" I wszyscy zaczęli się śmiać. Oprócz kolegi była jeszcze z
nami koleżanka i jeszcze inna koleżanka, która szybko zrezygnowała ze zbieraniu
grzybów, gdyż nie chciała, przedzierać się przez krzaki z aparatem. Jak się
później okazało, znalazłam tylko jednego grzyba, a kolega o wiele więcej. 
Później spróbowaliśmy tego izotoniku, był dobry, a nawet bardzo dobry, 
pachniał jak cytryna, a smakował jak Vibowit xD Z racji tego, że 
w weekendy nie mam czasu na pisanie. W sobotę znów jadę na korepetycje 
z niemieckiego, a niedziela zajęta, pozostaje mi jedynie
piątek, piąteczek, piątunio.
Z racji tego, że była już notka o tym kim jest Lolitapostanowiłam w końcu, zabrać
się za notkę dotyczącą niczego innego jak rodzajów Lolit, a jest ich bardzo dużo.
Chodź ja dzisiaj, wymienię ich tylko parę.
Sweet Lolita
Jest to bardzo popularny i często spotykany styl, zwany również jako Ama-loli,
jest on inspirowany stylem edwardiańskim i wiktoriańskim. Styl skupia się na dziecięcym
wyglądzie, charakteryzują go pastelowe kolory: waniliowy, pudrowy róż, błękit, lawendowy i
miętowy oraz biały, sukienki mogą być również w odrobinkę ciemniejszych kolorach np. 
fioletowym. Printy, czyli wzory na samym dole sukienek są różnorodne, mogą to być:
sarenki, prezenty, szminki, bałwanki, lampki, światełka, gwiazdki, kokardki, księżyce i wiele
wiele więcej. Wigi (peruki) również są spotykane.
Najbardziej znanymi markami/sklepami z ubraniami Sweet Lolita są Angelic Pretty,
Gothic Lolita
Jest zwany również jako GothLoli, mimo, że ten styl nawiązuje do mody gotyckiej, styl 
opiera się na stylu gotów, sukienki są inspirowanie epoką wiktoriańską. Podgatunek
pochodzi z 1990 roku, wywodzi się z Harajuku. Makijaż zdecydowanie różni się
od makijażu Sweet Lolit, jest on po prostu bardziej mocniejszy.. Cera oraz skóra powinny 
być blade. Akcesoria uzupełniające gotycki wygląd to m.in.:
 biżuteria z krzyżami, gotyckie kolie oraz kamee.
Po lewej: Lady Sariel. Po prawej: Usami-chan
Sukienki w stylu Gothic lolita można kupić na Bodylineoraz można je uszyć samemu.
 
Fruit&Strawberry Lolita
Jest to owocowy oraz uroczy rodzaj lolit, sukienki są w owocowe wzory typu:
truskawki, wisienki bądź w słodkie kolorowe groszki. Dodatki również są
urocze mogą to być: przypinki w kształcie truskawek, kokardki itp.
Sukienki są w jasnych kolorach, jasny róż, biały, kremowy.
Sukienki, buty oraz dodatki również można kupić w sklepie Angelic Pretty.
Ero- Lolita
 Jest to erotyczny rodzaj lolity, dziewczyny ubierają się w czerwone, czarne bądź białe, seksowne
ubrania, ubierają krótkie sukienki lub spódniczki, a do nich zakolanówki, pończochy lub podwiązki.
Wysokie buty na obcasach bądź co bądź po prostu szpilki. Ubierają też bluzki albo sukienki z 
dużym dekoltem. 

Shiro&Kuro Lolita 
Shiro, oznacza po japońsku kolor biały, a Kuro oznacza po japońsku kolor czarny.
Więc tłumacząc na język polski jest to po prostu, biała i czarna lolita. Jak już sama nazwa
wskazuje,(Shiro) biała lolita , nosi i wyłącznie sukienki, buty, akcesoria oraz dodatki 
w kolorze białym, natomiast (Kuro) czarna lolita nosi sukienki, buty, akcesoria oraz 
dodatki w kolorze czarnym. Nie raz zdarza się tak, że przedstawicielka 
stylu Kuro spotyka się z przedstawicielką stylu Shiro.Wygląda to wtedy 
niesamowicie, jak dwa przeciwne style spotykają się, albo są razem na
 herbatce. Mnie to zdecydowanie kojarzy
 się z Yin&Yang.

Country Lolita
Każdy z nas za pewnie zna styl Country, koszula w kratę, pierwsze lepsze dżinsy z szafy...
i kowbojki, a czasem jeszcze bywało, że kapelusz kowbojski się ubierało. Czasami
też dziewczyny ubierały kowbojki, a do tego, tradycyjne wiejskie sukienku do kolan.
A jak to wygląda w przypadku lolity? Country lolity, również, mają sukienki do kolan,
sukienka kończy się koronką, bądź innym wzorem, na głowę zakładają kapelusze, często
również miewają parasolki w delikatnych kolorach: biel lub kremowy. Country lolity
ubierają ozdobne białe koszulki pod sukienki, a pod sukienkę halkę, tak jak w innych stylach
 lolit, po  to aby podtrzymać sukienkę/spódniczkę i nadać jej charakterystyczny 
wygląd "dzwonka". Ubiera się często, jakiejś ozdobne rajstopy, bądź podkolanówki z
koronką, kowbojki czasem zastępują proste lolicie buty na obcasie w delikatnych 
kolorach.

Classic Lolita
Jak sama nazwa wskazuje jest to "Klasyczna lolita". Sukienki są w ciemnych jak i w
jasnych kolorach, takich jak: brązowy, granatowy, bordowy, czarny, szary, kremowy i
brudny zielony. Podszewki, oraz bluzki które ubiera się pod sukienki są białe.
Classic Lolita, jest bardzo eleganckim stylem, jest to jeden z moich ulubionych.
Akcesoriami w tym stylu są opaski z kokardkami bądź kokardkami i headbow.
Dodatkami w tym stylu są parasolki, zakolanówki, pończochy w kolorach takich
samych jak sukienki bądź są po prostu one białe. 



Chciałabym wszystkich przeprosić, że tak długo nic nie pisałam, jestem w 3
klasie gimnazjum i teraz mamy o wiele więcej pracy i pomyśleć, że to przez
te końcowe egzaminy. No cóż, codziennie tutaj wchodziłam i pisałam coś
po kawałku, więc, żeby nie było że tu nie zaglądałam. A i dziękuję za korektę
jednego z tekstów Lady Sariel.

Usami-chan blog~Lady Sariel blog


Ja preferuję Sweet, Gothic, Classic& Strawberry Lolitę,
A wy jakie preferujecie style Lolit? Jakie wam się
podobają najbardziej?

Dobranoc! Akami-chan!~





 

 





2 komentarze:

  1. Notka ciekawa i przydatna, u mnie jest obecnie o pastel goth także zapraszam. ;)

    Pozdrawiam, Anu.
    http://murasakiiroanu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Akami ,bardzo fajna notka,widać ,ze kochasz modę Azjatycką całym sercem i się w to bardzo angażujesz >

    OdpowiedzUsuń