sobota, 28 listopada 2015

7 japońskich słodkości

Hej
Jak Wam się podoba nowy wygląd bloga?
Inspiracją nowego wyglądu bloga jest uroczy króliczek 
Wish Me Mell oraz zdjęcia i rysunki z tumblr'a w uroczym
klimacie
Na osłodzenie Wam weekendu, zapraszam do przeczytania dalszej
 części notki o japońskich słodkościach.
Daifuku
Ryżowe ciastka z nadzieniem słodkiej fasolki azuki, czasem też
w jego wnętrzu znajduje się truskawka, nazywa się to wtedy jednak
Ichigo Daifuku. Ciastka mogą być podawane z sosem sojowym oraz
zieloną herbatą.
Mochi
 Ciastka/ kluski zrobione z kleistego ryżu lub mąki ryżowej mochiko,
nadziewane truskawkami lub słodką pastą anko.
Sakura Mochi
Ciastka również robione z kleistego ryżu. Pomiędzy nimi, a zwykłymi
Mochi jest mała różnica, Sakura Mochi są zawinięte w liście drzewa Sakury.
Dorayaki
Są to japońskie naleśniki z nadzieniem czerwonej fasoli anko czy
zielonej herbaty z truskawkami. Można je bardzo łatwo zrobić, ponieważ
przepis nie zawiera trudno dostępnych składników.
Taiyaki
Japońska słodkość w kształcie ryby, często jej nadzieniem jest
pasta z czerwonej fasoli azuki, ale nie tylko, mogą to być również;
krem, czekolada oraz ser. Taiyaki występuje również w postaci lodów.
Manjuu
Jest to bułeczka wypełniona pastą z fasoli azuki. Manjuu ma wiele
odmian, jest to na przykład Matcha Manjuu- ma smak oraz kolor
zielonej herbaty.
Dango
Są to tradycyjne japońskie kluski robione z mąki ryżowej zwanej
mochiko, na każdy patyczek nabija się po trzy kluski. Dango może być
podawane z sosem sojowym (Mitarashi- dango), może być w trzech
kolorach (Botchan- dango), jet wtedy barwione jajkiem (biały),
 czerwoną fasolą (różowy) i zieloną herbatą (zielony), dango
może również być zrobione na słodko (Chichi- dango).
Co byście spróbowali jako pierwsze?
Ja bym spróbowała najpierw Taiyaki, a później 
Chichi- dango
Ja się powolutku zbieram, mam rano korepetycje.
Kolorowych snów
 
 

8 komentarzy:

  1. Ale pysznie wyglądają ! aż zrobiłam się głodna ^.^
    Świetny wygląd bloga <3

    pink-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytanie tego po 18, będąc na diecie jest... bolesne T^T
    Takie pyszności :<
    Iris

    OdpowiedzUsuń
  3. Czemu to wszystko tak smakowicie wygląda? ;_; I czemu ja nie mam tego u siebie w domku? ;___; Kupisz mi? XD
    Chyba teraz mam ochotę na Mochi :3
    Albo czekaj, może Dorayaki...
    No już sama nie wiem! >.< XD
    Świetna notka, pozdrawiam! c:
    Anem.

    http://kpop-ff-yaoi-polskie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość japońskich przysmaków smakowicie wygląda, dajmy takie sushi na przykład- ładnie wygląda, ale nie wszystkim smakuje :")
      Mogę Ci kupić, o ile się ze mną podzielisz haha ~(^.^~)
      Pozdrawiam cieplutko!~❤

      Usuń
  4. Chcę spróbować truskawkowych daifuku tak bardzo >w<
    Czytałam post wcześniej, ale akurat jadłam mochi, więc głupio mi było robić smaka.. XDDDDD *dieta? co to?*
    Mniam~!
    Smaczniusia notka ;w;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mochi *--* Zawsze byłam ciekawa jak to smakuje, może jak pojadę na jakiś konwent (może kiedyś) to sobie kupię ^^ Tylko, żeby się nie zawiodła...
      Dziękuję i pozdrawiam cieplutko!~❤

      Usuń
  5. Na pewno spróbuję wszystkich w przyszłości <3 @):-

    OdpowiedzUsuń