niedziela, 3 sierpnia 2014

Co u mnie ? + Co to jest Lolita?

Konbanwa!~

Już dawno mnie tu nie było, hmm...no cóż, przyjechała do mnie rodzina i nie miałam
jak tu wejść, no i nie chciałam im sprawiać przykrości, siedząc przy laptopie godzinami
pisząc notkę. Teraz akurat znalazłam trochę czasu, ponieważ moja ciocia pojechała
do swojej rodziny. 


Na wakacjach sporo się zmieniło, nawiązałam nowe znajomości, bardziej się otworzyłam
na ludzi, przestałam się wstydzić i zaczęłam się ubierać w swoim stylu, ale to już w następnej
notce. 
ヽ(*・ω・)ノ 


Szperając troszkę w internecie, natrafiłam się na trochę informacji o lolitach,
opisze wam też swoimi słowami co to jest lolita, gdyż tym stylem interesuję
się już prawie rok. 

Co to jest Lolita? 

Styl Lolita opiera się na epoce wiktoriańskiej i edwardiańskiej. Styl Lolit rozpowszechnił
się w 1970 roku w Japonii.



Garderoba Lolity

Spódnice i Sukienki



Sukienki i spódnice sięgają najczęściej do kolan, ale są też takie, które są krótsze
(jest to już inny rodzaj lolity). Spódnice i sukienki są rozkloszowane.

Koszule

Koszule, zawsze zakrywają cały dekolt. Są bardzo urocze i dziewczęce. Mają zazwyczaj 
długie oraz krótkie rękawy. Mają urocze kołnierzyki oraz zakończone falbanką rękawy.
Zawsze są zapinane na małe słodkie guziczki.
( *`ω´)

Kardigany i sweterki

Co do sweterków, każdy ładny, może być lolici, bardzo dużo osób przerabia swoje
sweterki, doszywając, koronkowe kołnierzyki, słodkie naszywki czy kokardki.

Bluzki


Lolicie bluzki są bardzo ozdobne, zazwyczaj mają jakiś nadruk, bądź bufiaste rękawy.
Na dekoldzie, jest zazwyczaj przyszyta kokarda, bądź jest doszyty kołnierzyk.

Płaszcze

Płaszcze, jak i sukienki oraz spódnice powinny być rozkloszowane by zmieścić
sukienkę/spódniczkę i ich nie pognieść.

Halki i pantalony




Halki są najważniejszym elementem całego stroju, ich zadaniem jest podtrzymywać
sukienkę bądź spódnicę oraz nadać im charakterystyczny kształt dzwonka. Halki robione
są najczęściej z tiulu. Pantalony są po to aby zakryć bieliznę oraz żeby nadać kształt sukience
lub spódniczce.

Buty


Najczęściej mają poprzyszywane małe kokardki i koronki ze skóry. Buty są
na obcasie bądź platformie, są zaokrąglone co nadaje im dziewczęcego uroku.

Dodatki, biżuteria, torebki i parasolki



Dodatki są to najczęściej kokardki, które wpina się we włosy. Torebki mają najczęściej
 uroczy nadruk, bądź doszytą koronkę i kokardki aby dodały jej ciut słodkiego motywu.
Biżuteria ma urocze zaczepki, w postaci kokardek, bądź uroczych rzeczy; lizaków, cukierków..
Parasolki, nie są po to aby chronić się przed deszczem, są po to aby chronić się przed słońcem.
Lolity dążą do tego, aby mieć porcelanową cerę, dlatego kiedy świeci słońce chowają się
pod parasolkami. Parasolki są zazwyczaj zakończone falbankami, a czasem nawet mają jakiś
nadruk.

Rajstopy, podkolanówki, zakolanówki



Najczęściej są spotykane zakolanówki zakończone falbanką oraz podkolanówki
zakończone koronką, do zakolanówek można doszyć sobie kokardki, aby
nadać im uroku. Rajstopy to najczęściej Tattoo Tights, które mają urocze wzory.

Wygląd
Lolity, nie zwracają zbytniej uwagi na makijaż, a są i też takie, które chcą upodobnić
się do porcelanowych lalek bądź Dollfie.

Fryzury i makijaż


Lolity często, upinają włosy w kucyki, koki, zaplatają je w warkocze, a czasami mają
po prostu rozpuszczone. Lolity mają swoje włosy, ale też kupują wigi, gdyż jest je łatwiej
czesać w różne słodkie fryzury.

Zazwyczaj robią sobie lalkowy makijaż, zakładają soczewki powiększające oczy circle lens oraz
doklejają sobie sztuczne rzęsy.

Przedstawicielka
Princess Peachie





Mam nadzieję, że teraz wiecie co to jest
Lolita i że przybliżyłam wam chodź
trochę ten styl!
Życzę miłej nocy, dobranoc!


 


 





Facebook Peachie, Yt Peachie, Twitter Peachie, Instagram Peachie i Tumblr Peachie.

 


 




5 komentarzy:

  1. Super post! ^^ Ładnie wszystko opisałaś, widać,że wzorowałaśsię na jednym z postów Usami ( chociaż mogę się mylić ) ale to nic złego bo jej notki są ciekawe ;)
    http://vampimeow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie wzorowałam się na jednej notce Usami ^^ Myślałam, że to coś złego, ale jednak tak nie jest ^^. Dziękuję za miły komentarz (´。• ω •。`)

      Usuń
  2. Świetny blog :*
    Zapraszam do siebie :
    http://dobieszowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. super post <3 ale staraj się unikać powtórzeń ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i dziękuję za radę, postaram się ich unikać :33

      Usuń