sobota, 8 listopada 2014

Co u Akami+ Edukacja w Japonii ♡ ~('▽^人)

Ohayo!
Nie było mnie tu troszkę, miałam dużo spraw na głowie, codziennie kończę lekcje o
14:30, wyjątkiem jest poniedziałek, mam 8 lekcji i zaraz po skończeniu ich jadę
na korepetycje z angielskiego, wracam do domu o 17:00.
I tak codziennie do końca roku, myślę, że jakoś to zniosę, a bynajmniej się postaram.
A korepetycji z angielskiego bardzo potrzebuję, pani na samym początku za pomocą
pewnego testu, który miałam napisać, oceniła że jestem na poziomie 5 klasy
podstawówki eh :___: Dlatego postanowiłam, że będę się uczyć angielskiego
dopóki, go zrozumiem i się nauczę powiedzieć coś więcej.
 Edukacja w Japonii
Rok szkolny w Japonii rozpoczyna się 1 kwietnia a kończy 31 marca,
rok szkolny jest podzielony na 3 semestry, w których występują przerwy 
wakacyjne, w czasie których uczniowie odrabiają wypracowania zadane im
przez nauczycieli przed "przerwą" wakacyjną. Japoński system nauczania
dzieli się na 4 etapy: Szkołę podstawową (6 lat), szkołę średnią niższego stopnia
(3 lata), szkołę średnią wyższego stopnia (3 lata) oraz uniwersytet/studia (ok. 4 lata).
Nauka jest obowiązkowa i bezpłatna, z wyjątkiem uniwersytetu, za który płaci się samemu.
Szkoły zapewniają uczniom ciepłe posiłki, które spożywają w salach lekcyjnych w
obecności nauczyciela, uczy ich to dobrego zachowania w społeczeństwie.
Nauka dla dzieci od 6-15 roku życia jest obowiązkowa i bezpłatna. 
制服
Mundurki w Japonii wprowadzono pod koniec XIX wieku, mundurki
znajdują się w szkołach prywatnych jak i w powszechnych, w szkole 
podstawowej noszenie mundurków jest niekonieczne, jeśli jednak jest
on wymagany, chłopcy noszą białe koszule, spodnie i czapki, a dziewczyny
plisowane spódniczki i białe bluzy. Każda szkoła ma swój własny wzór
mundurka, np. mundurki marynarskie. Często dziewczyny chcąc się wyróżnić,
przerabiają swoje mundurki, np. skracają bądź wydłużają spódnicę, wkładają
sweterki do spódnic, zmieniają kokardę przy kołnierzu na krawat bądź wiążą sobie 
pod kołnierzem, harcerskie chustki. W Japonii mundurki noszą nazwę Seifuku
制服
Mundurki cieszą się populacją nie tylko w realnym świecie w Japonii, ale również
są one używane w różnych rodzajach mang i anime. Również osoby, którym podobają
się takie mundurki bądź są Otaku robią cosplay'e z ich użyciem. Uważam że seifuku w
pastelowych i jasnych kolorach są urocze.
Zdjęciowy spam z mundurkami
Szkoła podstawowa: dziewczynka, ma spódniczkę oraz kokardkę, a chłopiec
ma na sobie krótkie spodenki i krawat.
Każdy, może sobie przerobić swój mundurek, przykład poniżej x3 
Uwielbiam, ten wzór mundurków, należą one do rodzaju sailor, czyli są to po 
prostu mundurki marynarskie, nazywają się tak przez ten marynarski kołnierz x3
I kolejny przerobiony mundurek, chodź myślę że jest to po prostu zwyczajna
dziewczyna w takim mundurku O.o 
(Ta jakość xd) Uczniowie szkoły średniej wyższego stopnia/liceum, również mają przerobione 
mundurki. :3 Zależy to też od tego, czy ktoś lubi jasne lub ciemne kolory.
Na zdjęciu poniżej widać uczennice szkoły średniej niższego/wyższego stopnia. naturalnie
wszystkie uczennice, mają takie same mundurki, jednak jak komuś podoba się co innego,
od razu je przerabiają. Dzięki temu osoby z "podrasowanymi" mundurkami wyróżniają się
z "szarego" tłumu innych uczniów. 
 
Zauroczyłam się w tym kocie, pewnie przez to, że ma na sobie mundurek/seifuku.
Mundurki w anime
Mundurki występują w szkolnych anime, ale są i wyjątki, czasem też ktoś
w nich walczy O.o 
Taiga *-* Anime: Toradora
A tu mundurek i meido, naszej przewodniczącej..em znaczy się Misaki *3*
Anime: Kaichou wa maid Sama!
 
(Jakość powalająca, niestety tylko takie zdjęcie udało mi się znaleźć, gdzie zostały 
przedstawione twarze Madoki)
Czy Madoka nie ma za krótkiej spódniczki? ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( Haha musiałam xD)
Anime: Puella Magi Madoka Magica.
Te, które podobają mi się najbardziej
 
Wiele razy, zastanawiałam się nad zakupem takiego mundurku, niestety, jak to
czasem bywa ma się ten dylemat pomiędzy kolorami :/ Bardzo podoba mi się ten
fioletowy-galaxy, ale również podoba mi się ten jasno-różowy i błękitny. A
do tego, takie mundurki nie są takie tanie, jak co się poniektórym wydaje.
A wam jaki najbardziej przypadł do gustu?
Zaczęłam pisać tą notkę już jakiś czas temu, codziennie wchodziłam tu i dopisywałam
parę informacji, wczoraj prawie skończyłabym pisać gdyby nie to że pozostał mi pewien
temat, z którego obecnie zrezygnowałam :/ Poprosiłam w czwartek Janka, żeby polecił mi
jakieś metalowe zespoły, chcesz-masz, pożyczył mi sticka z około 479 piosenkami i 
jak ja mam to wszystko przesłuchać? XD Myślę, że te 2 wolne dni spędzę i wyłącznie
na słuchaniu metalu. 
Życzę miłego wieczoru!

 
 









1 komentarz: